Proč výživový poradce?              koktejl     

Kolik z vás už se někdy snažilo zhubnout? A kolik z vás se dalo na hubnutí podle nějaké „osvědčené“ diety? Kolik z Vás díky ní zhublo? A kolik z vás opět tato ztracená kila nabrala zpátky? Jak se jednou pustíme do nějaké z diet, nastartujeme tím mechanismus, který má stále stejný charakter „úspěchu“ – úbytek váhy za ustavičného odříkání, krátkodobou výdrž na této váze a následné znovu-získaní váhy, která předčí dokonce tu původní. Proto shrneme 5 nejznámějších diet, ve kterých naznačíme jejich klady a zápory. Především se zaměříme na jejich úskalí a proč fungují jen dočasně.

Dieta – marketingový tah

Stačí jméno autora (nejlépe osoba, která je mediálněznámá či charismatická tvář), přitažlivý název knihy(nejlépe s oslňujícím názvem nějakého města či státu) ajednoduché pravidlo, které Vám pomůže hlavněrychle a snadno zhubnout a lidé, kteří tak moc chtějí zhubnout.

Většinu lidí ani nenapadne se zamyslet nad tím, že dieta je špatná, že je nevhodně sestavená či příliš radikální a že se nedá dodržet. Slovo dieta slouží jako výborný marketingový tah, který dokáže vydělat obrovské množství peněz. Začne to vydáním knihy, pokračuje mediálním zájmem, poblouznění veřejnosti, změnou chování lidí, nakupování daných „povolených“ potravin. Poptávka po určitých potravinách vyvolá, že nabídka začne vyrábět speciální potraviny s určitými označeními a magickými formulkami, že to doporučují ti a ti odborníci přes tu a tu dietu. „Dietní průmysl“ tahá za všechny špagátky.


 

 - Tescoma Souprava pro pěstování bylinek SENSE, oregáno

O to je pak horší, když tyto diety držíte a výsledky nevidíte. A ani většinu lidí nenapadne se zamyslet nad tím, že dieta je špatná, že je nevhodně sestavená či příliš radikální, že se nedá dodržet (a užvůbec ne po celý život). Naopak si začnete vyčítat, že Vy jste zklamali, Vy jste to (zase) nedokázali, Vy jste selhali a nemá to cenu. Jste o jeden nezdar bohatší a Vaše sebevědomí klesá. Řekněte jim NE

Úskalí těchto diet tkví v tom, že tyto diety jsou pouze dočasné. V jednom časopise se dočtete „zhubněte za týden“, „buďteštíhlí za měsíc“. A ano, Vy se snažíte pečlivě určitý režim diety dodržovat, měsíc je za Vámi, Vy si oddechnete, jste na sebe hrdí, jak jste to odříkání vydrželi, ale co uděláte? Vrátíte se ke své obvyklé („normální“) stravě.

Možná to tady omílám stále dokola a pojem jo-jo efekt už všem něcoříká (stává se z něj strašák), ale dokud se budeme dočítat z nejrůznějších zdrojů o všech těch pár-denních či několikadenních dietách, v knihkupectví na nás bude číhat nespočet knížek, které nás nabádají k držení banánových a kdo-ví-jakých-všech diet, je toto omílání stále na místě.

Spolupráce s odborníky přináší nejlepší výsledky!                                                  

 

Díky přístroji InBody

máte zdraví pod kontrolou !