Ing. Veronika Martincová Akreditovaný výživový poradce

Výživová poradna Praha
Metro Florenc, Za Poříčskou bránou 334/4, Praha
Metro Chodov, Hráského 1928, Praha

+420 736 681 403
vyzivovaporadnaflorenc@seznam.cz

Kontaktujte nás

InBody měření

Svalová hmota – tělesný tuk

 

  • Snížení procenta tělesného tuku se dá docílit jednak úpravou stravovacích návyků, tak pravidelnými pohybovými aktivitami. Udává se, že vhodné stravovací návyky mají až 70 % vliv a zbylých 30 % má na redukci tuku vliv pohybová aktivita. Avšak jedno bez druhého se těžko obejde a redukce tuku by měla být kompletní, aby byla dosažená hmotnost udržená dlouhodobě. Cíleně redukovat tuky pomáhají zejména aerobní aktivity.
 
  • Redukce tuku je zaručena totiž pouze za aerobních podmínek, tj. za přítomnosti kyslíku, který umožňuje spalování tuků. Zahrnující např. jogging, aerobik, jízdu na kole… .
 
  • Aerobní pohyb je daný tepovou frekvencí v určitém pásmu, dá se snadno vypočítat (65 % – 85 % maximální Vaší tepové frekvence, ta je zjednoduššeně 220 – věk) či odvodit (tzv. talk test – zakládá se na subjektivních pocitech cvičícího, který je schopen v průběhu zátěže bez větších problémů mluvit (nikoli však vyprávět…) nebo měřit Sport testerem.
 
  • Avšak ani na anaerobní pohyb (spíše silový) by se rozhodně nemělo zapomínat, jelikož ten pomáhá zvyšovat množství svalové hmoty, a tak i zvyšovat bazální metabolismus. Velmi vhodné silové cvičení může být i pilates, (power) jóga, které navíc pomohou odstranit případný stres a poleví od bolesti v zádech.